SBL ACOUSTICS

zvuková technika

Kniha návštev

Vložiť príspevok do Knihy návštev

Správa

Kontrolný kód

i

* (Povinné)

Mesto Trebišov 18.6.2019 14:45:46

Som dlhoročným zákazníkom firmy SBL Acoustics s.r.o.Bratislava. V týchto dňoch som sa rozhodol doplniť zvukový techniku o dva mobilné mikrofóny. Vybral som si z ponuky mikrofónov EV RE 3 UHF Wireless a ako stály zákazník som dostal aj cenovo zvýhodnenú ponuku, ktorá sa nedala neakceptovať. Podľa môjho názoru firma SBL Acoustics s.r.o. je jedna z najlepších a najserióznejších firiem zvukovej techniky na Slovensku. Staňte sa aj vy jej stálym zákazníkom a o partnerské výhody nebudete musieť žiadať, oni vám ich ponúknu sami. Ďakujem za spoluprácu a nech sa darí. Mesto Trebišov.

Peťo K. 5.2.2019 21:23:15

Pred časom som kúpil zostavu 2 x ETX-18SP + 2 x ETX-15P. Musím povedať, že som sa síce dlho rozhodoval medzi mnohými značkami a typmi aktívnych reprosústav no nakoniec som si vybral dobre. ETX-ky hrajú úžasne, som maximálne spokojný, kždému doporučujem!

2013-03-03 Roman

Zdravím Vás, chcel by som sa aj ja podeliť o vlastnú skúsenosť s firmou SBL acoustics. Pred nedávnom som si u nich kúpil reproduktory EV TX 1152, no asi po druhej akcii mi jeden z nich začal skreslovať. Skontaktoval som sa s pánom Lehenom, ktorý mi povedal aby som vadný reprobox poslal späť. Tak som teda reproduktor v pondelok poslal a už vo štvrtok mi prišiel opravený domov. Bol som milo prekvapený a samozrejme i rád. Firmu SBL acoustics smiem každému vrelo doporučiť, určite s ňou budete nad mieru spokojný :-) ešte raz ďakujem. Roman z KN

2013-02-20 F. Zuštín

Dynacord A-Line - vylepšená dokonalosť (s čistým svedomím a zvukom)!

Nemecká spoločnosť Dynacord stavila na najnovšie technológie a vylepšila už tak kvalitnú strednú radu spriateleného výrobcu reprosústav Electro-Voice. Vznikla produktová rada A-Line, ktorá prekonáva doteraz všetky očakávania aktívnych reprosústav v tejto strednej cenovej hladine.

V čom je A-Line taká výnimočná?
Svojím tvarom a vonkajšími parametrami výrazne pripomína Live-X sústavy od Electro-Voice. Jej \"črevá\" sú však vynovené, hlavne z oblasti elektroniky. Nový FIR (Finite Impulse Response) filter umožňuje oveľa presnejšie a efektívnejšie rozloženie pomerov frekvenčného priebehu medzi výškovým a stredotónovým driverom. Táto vlastnosť umožňuje vytvoriť sústavu, ktorá hrá takpovediac lineárne v celom svojom rozsahu.
Do menších alebo stredne veľkých klubov je preto priamo určená, keďže poskytuje zvuk v tej najvyššej reprodukčnej kvalite v jednom obale bez nutnosti používania speaker-management systémov a rozdeľovania kanálu zvlášť na vysokokvalitné stredy a vysokokvalitné výšky. Samozrejme, ak je potreba podporiť basové spektrum, veľmi dobre je využiteľná aj basová časť rady A-Line, kde tiež nové meniče spolu so stredovýškami tvoria príjemnú dvojicu.

Dosť bolo teórie a omáčok, ako to skutočne hrá?
Mal som k dispozícii Live-X sústavu od EV a A-Line sústavu od Dynacordu, zapojené na jeden mix v bezprostrednej vzdialenosti. Mal som možnosť instantne bez prerušenia prepínať medzi týmito dvoma sústavami.
Pustil som cez mix Midas Venice-F niektoré z vecí ktoré som sám mixoval a mastroval na štúdiových monitoroch, takže som mal reálnu predstavu, ako dané skladby znejú.
Ako prvé som si vypočul Live-X a zvuk bol taký, aký by som očakával od 15\" ozvučovacej bedne určenej pre malé až stredne veľké pódiá.
Následne v neutrálnom momente som prepol na A-Line sústavu. V tom momente som počul oveľa čistejšie a čitateľnejšie výšky, vyvážené stredové frekvencie a plnú hĺbku basového spektra v oblasti okolo 30-100Hz.
V prvom momente som si pomyslel, že som opäť v mojom štúdiu a počúvam nahrávku cez štúdiové monitory.
Tak neutrálnu bedňu použiteľnú na ozvučovanie akcií som v tejto cenovej kategórii ešte nepočul. A-Line hrali minimálne o 2-3 triedy lepšie, ako ich \"otec\" zn. Electro-Voice.
Skutočne čitateľné detaily vo výškach, harmonických a celkový pociť nie sú dôsledkom len nových výškových meničov ale hlavne spomínaného FIR filtra, ktorý dokázal rozložiť \"váhu\" na výhybkách tak, aby použité meniče, akustika skrine a daný vstup fungovali úplne neutrálne. Samozrejme, vypočul som si aj ďalšie skladby, ktoré ma len utvrdili v presvedčení o nadštandardne vysokej kvalite týchto sústav.
Takže, pokiaľ sa rozhodujete pre kúpu reprosústav pre menšie a stredne veľké akcie, za prijateľnú cenu porovnateľnú s inými výrobcami dostanete skutočne \"analyticky neutrálny\" zvuk, s ktorým si spolu s dobrým ekvalizérom na výstupe môžete robiť doslova čo sa vám len zapáči.
A tí, ktorí ma poznáte, viete, že pochválim len niečo, čo hrá skutočne dobre a čo som sám schopný a ochotný využívať pri akciách, ktoré zvučím.
A ak ste taký istý \"neveriaci Tomáš\", ako som bol ja, príďte sa presvedčiť do spoločnosti SBL (www.sbl.sk) presne tak, ako som to spravil aj ja.
František Zuštin, zvukár.

2012-08-27 Ľ. Mičko

Isto už každý z vás počul v mladosti historku o tom, ako v kapitalistickom svete veľká automobilová firma niekomu po rokoch zadarmo poslala súčiastku do starého auta, lebo on reprezentoval roky svojim autom ich firmu a podobných historiek je určite veľa. Všetky sa dobre počúvajú a málo kto im verí, najmä keď už aj my žijeme v tvrdom svete kapitalizmu a vieme, že zadarmo dnes nikto nikomu nič nedá.

Pred rokmi som nakupoval zvukovú techniku a po surfovaní po nete mi z toho najlepšie vyšla jedna bratislavská firma od ktorej som nakúpil komplet aparatúru. Čas išiel, prešli roky a na mix pulte so zabudovaným koncovým zosilňovačom sa vyskytla občasná porucha, pult sa na niekoľko minút sám zablokoval a tváril sa, že má poruchu a vzápätí nabehol a bez poruchy šľapal ďalej. Samozrejme, že s takým zariadením som pracovať nemohol a tak som ho zbalil a poslal cez celú republiku späť  do Blavy aj s popisom poruchy. Chyba sa aj im pri skúšobnej prevádzke prejavila a tak mix odoslali do Nemecka k výrobcovi, ktorý vymenil celý panel ochrany. Čakal som na návrat mixu s malou dušičkou a pohľadu na faktúru som sa desil už vopred. Aké bolo moje prekvapenie, keď som zistil, že celý mix bol opravený zadarmo a neplatil som ani poštovné ani nemusím opisovať a verte, ten  príbeh je skutočný a pravdivý. Tá firma sa volá SBL Acoustics.
Ďakujem ešte raz. Mičko Ľubomír MsKS Trebišov.

2012-08-03 F. Zuštín

Velmi rychlo o mikrofone RE410:

Vynikajuci mikrofon za vynikajucu cenu so skutocne velmi dobrym zvukom na urovni vokalovych studiovych mikrofonov. Vynikajuco vyriesena odolnost voci plozivnym hlaskam (p, b) a velmi prijemne drzanie aj v chladnejsich mesiacoch.
Toto su dolezite parametre, ktore ma zaujimaju pri mikrofone urcenom na zive vystupenia.

Okrem vokalu vynikajuco zvlada perkusivne nastroje a dokonca som ho pouzil v studiu ako vnutorny kopakovy bubon.

Nahravam na neho v jednom bratislavskom klube zive koncerty, kde je PA umiestnene za spevakom. Male korekcie a vazby sa nemusite bat.

Skutocne - kvalitny zvuk za kvalitnu cenu. Oplati sa.
Viem, o com hovorim.

2012-05-22 M. Jankovích

Zdravím priaznivcov kvalitného zvuku,

V prvom rade chcem poďakovať a pochváliť team SBL acoustics za ochotu a prístup k zákazníkovi. Po dlhom rozhodovaní a ešte dlhšom počúvaní som sa konečne rozhodol a mojou volbou boli 2x ZXA1 a 2x ZXA1-Sub,  super zvuk, neskutočné rozmery a váha. Hneď ako som to priviezol, tak sme dali test s kolegovcami, len som to vybalil a zbadali to naživo ešte nezapojené tak zneli otázky \"to aj hraje?"\, no hneď po zapojení a spustení prvej skladby sa už nikto sprosto nepýtal:))

Konečný verdikt? OPLATÍ SA! kúpil by som znovu.

2011-06-08 Zdeněk

Zdravím všechny příznivce kvalitní muziky a značky EV a Dynacord. Navazuji na svůj e-mail z 9.7.2010!! a jen konstatuji, že se mi rozrůstájí boxy EV a nyní i serie Tour X. Zvuk nemá chybu při zesilovačích Dynacord a kvalitním pultu Rodec 240MK. Opět chválím přehledné stránky/a zasílání infa/ a přeji firmě mnoho spokojených zakazníků. Snad jen mě trochu zaráží malá frekvence ohlasů do knihy návštěv na tuto skvělou, letitou,kvalitní značku.......\"Nejsme tak bohatí,abychom si kupovali levné věci\" a to platí i v muzice.

2011-03-10 Marián Maláň

Dobry den,chcem sa podakovat p.Lehenovi a celej firme SBL ACOUSTICS za profesionalny pristup k zakaznikom a zaroven vsetkym hudobnikom odporucit zostavu Dynacord D-Lite 2000, my sme si tento aparat zakupili v zakladnej zostave a po doporuceni p. Lehena sme si v ich firme vyskusali tento aparat obohateny este o pasivny sub115 a musim povedat,uzasny zvuk, silny aparat, male rozmery a dobra cena, proste sen kazdeho muzikanta! Prajem celej firme SBL vela takych spokojnych zakaznikov ako sme boli my a verim ze nasa spolupraca bude pokracovat. S pozdravom za kapelu Janne band Marian 

2011-02-24 S.L.

Ku Dynacord PowerMate 1000 a Electro-Voice Zx3 mozete pouzit aktivnu ELX118P z novej serie LIVE X alebo najjednoduchsie riesenie je paralelne pripojit TX1181 zo serie Tour X.

2011-02-24 Peter

ahoj, mam PM1000 a ZX3. Chceme aktivsub, prosim o radu, aky typ.

2010-08-31 F. Zuštín

Klark Teknik SQUARE ONE Dynamics

Ozvučovať alebo nahrávať sa dá všelijako. Ku tomu, aby bol výsledok vynikajúci, potrebujete dobrú aparatúru, ešte lepšie uši a to najpodstatnejšie – kvalitný kompresor. Ten dnes tvorí alebo by aspoň mal tvoriť neoddeliteľnú súčasť výbavy každého zvukára či na pódiu alebo v štúdiu. Pomocou kompresora zabezpečíte vyrovnaný zvuk bez dynamických špičiek alebo prílišných poklesov. Jedným z najlepších na trhu je SQUARE ONE Dynamics od anglickej firmy Klark Teknik. Dostal som jeden na test vyobracal som ho v štúdiu, kde som ho porovnával s oveľa drahšími bratmi značiek Pendulum alebo Universal Audio.

Prečo kompresor?
Teraz mi, prosím, odpustite trochu teoreticko-praktického základu o tom, čo to vlastne ten kompresor je a prečo je taký dôležitý, aj keď si to možno niekedy nemyslíme.
Možno to poznáte... ozvučujete koncert, nástroje hrajú, nastupuje spevák. Svojím tichým, precíteným štýlom vyludzuje každý jeden tón. Zdá sa Vám, že je ticho. Tak ho na „šabli“ pridáte. Naraz nasleduje refrén a spevák nasadí tón, ktorým môže konkurovať sile Jerichových trúb. Poslucháči zrazu počujú iba jeho, celá kapela zaniká a Vy zareagujete až po sekunde a sťahujete speváka tichšie. Zrazu prichádza opäť precítená veta, ktorá je hlavnou myšlienkou piesne... a chudáka speváka opäť nie je počuť, lebo ste ho predtým stiahli až priveľmi. Koncert sa končí, poslucháči odchádzajú so zbytkami sluchu, Vy objednávate novú aparatúru, lebo na tejto práve odišli reproduktory...  Stalo sa to aj Vám?
Ak (by) ste mali (správne nastavený) kompresor, vyzeralo (by) to asi takto:
Ozvučujete koncert, nástroje hrajú, nastupuje spevák, ktorý má na kompresore nastavený gain taký, aby ho bolo dostatočne silno počuť v slabých pasážach. Poslucháči počujú každé jedno slovo a rozumejú, čo to vlastne spieva. Zrazu príde refrén. Spevák nasadí tón, kompresor automaticky do niekoľko milisekúnd stiahne jeho dynamiku na určenú úroveň, poslucháči počujú speváka, kapelu a obdivujú, ako dobre mu to ide. Opäť nastáva ticho, spevák zaspieva hlavnú vetu, kompresia sa vypína, gain vyťahuje jemný spev trochu nad kapelu... toto sa niekoľkokrát opakuje, koncert končí, poslucháči a aparatúra ostávajú bez ujmy na zdraví a každý hovorí o tom, aké to bolo krásne a precítené.
Kompresor, samozrejme, neslúži na úpravu dynamiky len spevu, ale i väčšiny nástrojov, napr. ako sú bicie, elektrické a basové gitary, klavír a veľa ďalších.

Nastavenia kompresoru
Kompresor má päť základných parametrov:
1.    nábeh (attack)
2.    trvanie (release)
3.    pomer (ratio)
4.    hranica (treshold)
5.    orez (knee)
Nábeh (Attack) je čas v milisekundách, odkedy kompresor začne reagovať na zvýšenú dynamickú úroveň (vstupnú hlasitosť). Túto úroveň nastavujeme parametrom Hranica (Treshold). Túto hranicu predstavuje maximálny počet decibelov, ktorý je ochotný kompresor povoliť bez zásahu. Všetko, čo je hlasnejšie ako táto hranica, bude komprimované (stišované) v Pomere (Ratio), ktorým udávame, koľkokrát tichšie má byť výsledný signál oproti vstupnému. No a posledný parameter uvádza dĺžku Trvania (Release) zásahu kompresora, teda dokedy bude zvuk držať pod touto hranicou. To, ako rázne stíši kompresor signál pri dosiahnutí hranice, udáva nastavenie Orezu (Knee) alebo „kolena“. Čím strmší orez, tým je akcia kompresoru viac poznateľná.
Jednotlivé nástroje a štýly spevu majú rôzne nastavenia týchto parametrov. Preto treba kompresory nastavovať pre každý nástroj a vokál samostatne podľa hraného štýlu.

SQUARE ONE Dynamics má okrem základných parametrov aj ďalšie, ktoré ho robia jedinečným v danej cenovej kategórii. Nájdete tu napríklad nastavenie frekvencie, od ktorej má kompresor zaberať (využitie nájdete napríklad v opernom speve, keď spevák začne hlasno spievať až od určitého tónu, prípadne pri nahrávaní klavíra, keď ten od určitej frekvencie znie hlasnejšie/slabšie).
V prípade, ak sa má jednať o širšie spektrum v oblasti okolo nastavenej frekvencie (napr. ten klavír), je možné zapnúť tlačidlo Narrow. Takisto je veľmi dobré vyskúšať „starý typ“ kompresora, tzv. Vintage, ktorý má natívne inak nastavené priebehy a je možné z neho dostať čistejší zvuk, hlavne v oblasti vyšších stredov a výšok.
Ak máte kompresor zapojený na primiešavanie do mixu, môžete využiť funkciu SOLO, kde na výstupe dostanete len kompresovaný signál – teda signál nad alebo pod hodnotami nastavenej hranice.
Šumová brána (GATE)
Vhodným doplnkom kompresora SQUARE ONE Dynamics je aj možnosť prepnúť funkcionalitu na šumovú bránu (GATE). Túto bránu je možné použiť taktiež pri nahrávaní, aby sa zvuky a hluky dosahujúce minimálnu nastavenú úroveň automaticky odstraňovali vypnutím/stíšením celého výstupu konkrétneho kanálu. Opäť je využitie zrejmé pri speve, keď spevák pristúpi k mikrofónu, chytí ho do ruky. Až do tejto chvíle z reproduktorov nie je počuť žiaden hluk vyťahovania mikrofónu zo stojana, uchopenie do rúk, prípadne zašepkanie pokynov svojím kolegom na javisku. V momente, ako spevák / moderátor niečo povie (a je to hlasnejšie ako nastavená úroveň), ozve sa jeho hlas v plnej kráse. Funkcia GATE má vpodstate rovnaké parametre ako kompresor, lenže Hranica (Treshold) predstavuje najnižšiu možnú dynamickú úroveň (hlasitosť), akú je GATE ochotný pustiť do reproduktorov.

Ukazovatele
Aktívne funkcie, výstupnú úroveň a úroveň stíšenia ukazujú farebné LED diódy. O aktívnych funkciách nás informujú vtedy, keď sú zasvietené. Úroveň výstupu je indikovaná trojfarebným značením, kde zelená znamená čistý signál bez skreslenia, oranžová predstavuje maximálnu povolenú hranicu (tzv. Headroom) ešte bez skreslenia a červená značí skreslenie signálu. V správnom nastavení aparatúry by sa červená farba nemala vyskytovať vôbec, to isté platí aj tu. Desaťčlenný rad diód zobrazuje úroveň stíšenia signálu. Aj keď tu nemáme červenú diódu, pri bežnom používaní by sme sa nemali dostávať až na poslednú, kritickú, hodnotu -20 dB. Za touto hranicou už systém nie je schopný garantovať nastavenú úroveň kompresie.

Typické aplikácie a nastavenie
Vokál – beriem do úvahy klasické popové spievanie, teda stredne silný mezzosoprán s nie príliš veľkými dynamickými rozdielmi:
·    Treshold: -3,5 dB
·    Ratio: 3:1
·    Attack: 20 ms
·    Release: 40 ms
Bicie – malý a veľký bubon majú podobné dynamické charakteristiky, preto ich môžeme kompresovať podobne:
·    Treshold: -2,1 dB
·    Ratio: 1,4:1
·    Attack: 25 ms
·    Release: 128 ms
Bicie – overheady – pri tomto nastavení dostávate konkrétny zvuk celej bicej sústavy bez prebytočných odrazov miestnosti:
·    Treshold: -13,5 dB
·    Ratio: 1,3:1
·    Attack: 27 ms
·    Release: 130 ms
Elektrická gitara – nastavenie zachováva čistotu zvuku, rytmické nárazy a plný „sound“ celého gitarového aparátu:
·    Treshold: 0,1 dB
·    Ratio: 2,5:1
·    Attack: 25 ms
·    Release: 200 ms
Klavír – jeden z najťažšie nazvučiteľných nástrojov s týmto nastavením bude v celom svojom rozsahu držať veľmi podobnú úroveň hlasitosti a vynikne ponad celý mix:
·    Treshold: -11 dB
·    Ratio: 2:1
·    Attack: 110 ms
·    Release: 112 ms

Upozorňujem, že toto sú hodnoty len približné, ktoré poznám z nastavení niekoľkých podobných kompresorov a na tomto kompresore fungujú veľmi spoľahlivo. SQUARE ONE Dynamics spolieha skôr na nastavenie „podľa ucha“, keďže knoby nie sú väčšinou ciachované. Ak si ale prečítate jednotlivé rozsahy nastavenia v manuáli a trochu sa s nimi pohráte, prídete na to, ako dosiahnuť naozaj najlepšie výsledky. Všetko záleží od spôsobu hrania a od akustických podmienok.
A... keď tento prístroj kúpite, určite si prečítajte manuál. Je v ňom veľmi veľa zaujímavých informácií s množstvom praktických rád.

Na záver uvádzam, že SQUARE ONE Dynamics je jedným z najlepších prístrojov s akými som mal možnosť vo svojej praxi pracovať.

Verím, že po mojom malom predstavení kompresora SQUARE ONE Dynamics budú vo firme SBL Acoustics s. r. o., ktorá je distribútorom tohto zariadenia, prijímať čoraz viac objednávok na tento nesmierne potrebný kus skladačky, ktorá predstavuje kvalitný zvuk na javisku, ako i v ušiach poslucháčov štúdiových nahrávok.

Viac o SQUARE ONE Dynamics sa môžete dozvedieť na stránkach distribútora SBL Acoustics, s. r. o. (http://www.sbl.sk/).

2010-07-09 Zdeněk

Zdravím všechny příznivce kval. soundu. Mám 8 boxů EV -Eliminátor na diskotéky/4 ks \"15\"/400-iE a 4ks/\"18\"/400-iSE a zesilovače Dynacord CL 2000 a  Dynacord SL 1800 vč. PowerMax 230. Nyní se \"chystám\" na Tour X na 6 boxů-4ks TX1181 a 2ks 1152. Mohu porovnávat, jezdili jsme od 90 let s zn. Carvin/org./Špatné to nebylo, ale poslední 4 roky  je to ještě lepší a kvalitnější-musím zaklepat. Nechal jsem si jen 1 ks zesilovače Carvin DMC 2000.Jsem zastánce kvalitního org.soundu  a to bezesporu EV a Dynacord jsou!!!!! Jinak díky rovněž za perfektní, přehledné  www stránky o produktech těchto firem.

2010-06-17 Rahan

Pouzivame system EV TourX s s crossoverom DC-One a zosilnovacmi EV Q serie v hudobnom klube u OČKA a po roku prevadzky mozem zkonstatovat ze tento system bezi perfektne. Ohlasy od muzikantov ale aj od posluchacov su perfektne. Samozrejme vzdy zalezi kto sedi za mixpultom. Dolezite je ale si uvedomit, ze TX seria je stavana na to, aby aj pri najvacsej spicke boli citatelne spevy co pri necitlivom nastaveni v slabsich pasazach moze kludne odrezat usi posluchacom ktori su zvyknuti na nizsi standard. Vrele odporucam vsetkym, ktori maju do cinenie s hlasnou rockovou alebo punkovou hudbou.
Naposledy u nas z tych pokojnejsich hral Vladimir Misik a fajnsmekri sa vyjadrili: \"to chcem doma v obyvacke\", takze nielen kontrolky v cervenom, ale aj kludna pohodova hudba. Vela stastia buducim majitelom tejto serie. Ja som stastny jak blcha.

2010-06-16 Martin Uhliarik

Mám 3 roky Dynacord D-lite 2000,mix CMS 1000,už som vyskúšal všetko,ale toto ma nikdy nezradilo,a prežilo to množstvo akcií v Poľsku,všetci poľskí profíci sa chodia pozerať že čo to hrá,ďakujem SBL,dík Dynacord
P.S.Konečne Dynacord urobil D Lite D8 aktívne,na monitory ako stvorené,to je radosť hrať

2010-06-08 F. Zuštín

Mikrofón Electro-Voice N/D767a - recenzia

Superkardioidný mikrofón z radu dynamických pódiových zaujme profesionálnym vzhľadom a takisto profesionálnym zvukom, ktorý sa u iných značiek v danej cenovej kategórii len ťažko hľadá. Z mikrofónu majú radosť nielen speváci ale aj zvukári, ktorým práca s ním veľmi uľahčuje prácu.

Balenie
Mikrofón je dodávaný v kartónovej krabici s vkusnou potlačou okrem iného predstavujúcou aj všetky ostatné produkty z radu N/D. V krabici sa nachádza samotný mikrofón, mikrofónny držiak, kvalitné vystlané čierne púzdro s logom  a návod.

Prevedenie
Mikrofón je celý čierny, až na efektný gumový prstenec rozdeľujúci kovový kôš na dve časti. Telo mikrofónu je celé pogumované, takže pri používaní vonku v jesenných a zimných mesiacoch spevákovi neodmrzne ruka a taktiež sa vo vlhkých rukách nešmýka a je vždy veľmi dobre uchopiteľný.
Skratka N/D znamená Neodýmiový systém – teda magnet použitý v mikrofóne je ľahší ale o to silnejší. Vďaka tomu je mikrofón naozaj ľahký a taktiež je presne vyvážený, takže nie je žiadna záťaž ho držať dlhý čas v ruke.
Po odskrutkovaní vrchnej časti koša je hneď zrejmé, že mikrofón bude mať silný výstupný signál s krištáľovým zvukom. Ukrýva sa tu totiž membrána, ktorá zaberá skoro celý priemer koša spolu so stredovou výškovou časťou, ktorá je o niečo vyvýšená. Tento koncept nájdete len v mikrofónoch rádovo drahších a preto zistenie, že ho využíva aj 767a bol veľmi príjemným prekvapením. Samozrejmosťou je kvalitný XLR konektor, do ktorého kábel presne a s istotou zapadne.

Zvuk
Porovnával som tento mikrofón s asi najznámejším kardioidným mikrofónom na svete – Shure SM58.
Nielen, že 767a má vyšší zisk signálu pred skreslením, má aj lepší dynamický rozsah. A to všetko pocítite hneď na prvé počutie. Mikrofón doslova tlačí zvuk cez kábel do odposluchov, kde je počuť každú hlásku, každý nádych speváka. Stačí Vám oveľa menšie nastavenie citlivosti, ako pri ostatných mikrofónoch.
Ďalej som testoval čistotu hlasu a prirodzenú schopnosť „pretlačiť“ hlas cez nástroje. Korekcie „na nule“, citlivosť na 75% tej, na akú som bol zvyknutý z SM58ky. Do tanca i zábavy nám hrala tvrdá rocková kapela, kde je častokrát obrovský problém dobre ozvučiť speváka tak, aby preliezal cez všetky gitary a rockové bicie. Kapela začala hrať, spevák sa ozval z mikrofónu. Na moje prekvapenie, spevákovi bolo rozumieť každé jedno slovo, spev nebol príliš stredový, všetko bolo vyrovnané. Jednoducho tak, ako to má byť. Spevák, ktorý mal bohaté skúsenosti s SM58kou sa nestačil čudovať, keď sa z monitorov „konečne počul“ a mohol tak oveľa lepšie pracovať s dynamikou, čo bolo nakoniec počuť aj z reproduktorov.

Spätná väzba
Áno, rozhodol som sa najväčšiemu nepriateľovi zvukárov venovať samostatný odsek.  Spätná väzba vzniká vtedy, keď sa niektorá frekvencia z reproduktorov dostane späť do mikrofónu a začne sa vytvárať cyklus zosilňujúceho sa nepríjemného zvuku. Nie však pri N/D 767a!
Tým, že mikrofón je superkardioid a má veľmi prirodzene zvládnuté snímanie „chvosta“ a tým vytvára naturálny zvuk, ktorý nie je príliš konkrétny, som bol prekvapený jeho reakciou na pódiový monitor.
V monitore bol signál z mikrofónu pustený tak, že by z neho mohol hrať celý koncert. A väzba nikde. Spravil som to, za čo by ma každý zdravo rozmýšľajúci zvukár hnal, priložil som mikrofón káblom PRIAMO K MONITORU. A väzba opäť nikde. Tak som do neho piskol ja, a z monitoru sa ozval len čistý signál bez akéhokoľvek náznaku väzby. Upozorňujem, že som na monitoroch nemal aplikovaný žiaden ekvalizér, ktorý by odrušoval konkrétne frekvencie. Preto tento mikrofón môžete používať aj vo veľmi náročných prostrediach, ako sú kostoly, obchodné centrá, športové haly a iné podobné, kde je na vznik väzby najlepšie prostredie.

Záver
Aby som za týmto predstavením dal malú bodku, napíšem len, že je to jeden z najlepších dynamických mikrofónov, ktoré som kedy mal možnosť na pódiu použiť. Univerzálnosť, elegancia, kvalitné vyhotovenie, ešte kvalitnejší zvuk. To sú jeho kľúčové vlastnosti. Hľadal som aj zápory, no zatiaľ som žiaden nenašiel. Vynikajúci mikrofón za vynikajúcu cenu.

2010-05-25 A. Vígh

Po 10-tich rokoch som sa rozhodol pomaly vymeniť aparatúru. Začal som basákmi. Po kúpení bas EV PHOENIX (2 x 18") som len úsmevom počúval ten krásny basový zvuk a to som mal mixák - radšej ani nepíšem. Teraz som kúpil už aj mix Soundcraft LIVE8 a to by ste mali teraz počuť. Už len dokúpiť vrchy EV PHOENIX a bude to fantázia. Ďakujem SBL za navigovanie.

2010-03-04 Peter Zahorak

Zdravim Vas seckych-zas.

Tak-kupil som zosik Q1212 + Q99 + Procesor DC One.No nenormalne to rube.K tomu aj prepojovacie kable-tie trosku lepsie-lebo aj na kabloch zalezi.Este by som rad tie basaky,len zase musim pockat a ani neviem,ktore by sa mi k tomu a Zx3-kam hodili.

Odporucam ten DC One-fakt-nenormalny rozdiel medzi pasiv a Bi-Amp.TREBA TO CUT.

Pekny den-nazdar.

2010-01-21 Juraj

Ja mam tiež ZX3,nema to chybu,je to bomba,vrele odporúčam.

2009-11-01 Peter Zahorak

Zdravim vas seckych.
Asi 3 tyzdne mam EV Zx3-ky. Predtym som mal 18 Sound bass a vrchy od kolegov Cinskych Inzenirov. No konecne mam poradny zvuk a to mam zatial zosik QSC PL3102. Rad by som zosik LX 2200 Dynacord + basy EV. Len musim naskrabat nejake to euro.
Prajem pekny den.Cafte.

2009-10-06 Peter

Dynacord D12A prisli v poriadku a hned vecer aj hrali. Uzasny zvuk ! Som maximalne spokojny. Dakujem.

2009-09-27 Milan

Super stranka, vďaka.

2009-09-17 Juraj

Dobry den.Kupil som Dynacord Povermate 1000-2 a k tomu ZX3, a musim povedat je to sila, hra to nadherne, prijemne makko. Vzdy sa lepsie oplati investovat do aparatu, a mat pokoj, a hlavne super pocit z toho ako to hra.

2008-09-24 Jung

Začali sme pred 3/4 rokom používať PA Dynacord XA-2 repro systém zakúpený od fy SBL.
Môžem ho len odporučiť všetkým, ktorí chcú kvalitný a výkonný zvukový systém, jednoduchú montáž aparátu,-  a to za slušnú cenu.
Odvtedy sme už základnú verziu rozšírili 2x
na výsledných 8kW, čo mi umožňuje ozvučiť i väčšie koncerty.

2009-08-07 Ziff Ladislav

Asi tretí rok som spokojným majitelom reprosústav Dynacord D15/3 s výkonom 500W/8, ktoré poháňam QSC PLX2 1804. Na poslednej akcii som mal možnosť vyskúšať poháňať s powermixerom Dynacord PowerMate1000 a neveril som vlastným ušiam... PowerMate1000 s výkonom 2x350/8 hral lepšie a výkonejšie ako QSC PLX2 1804 s výkonom 2x500/8. Záver je jasný, i keď je drahý ako šľak, musím si čím skôr zaobstarať Dynacord zosilovač...ucho nepustí!!!

2009-06-12 A. Jung

Dlhé roky som používal mikrofóny Shure SM58.Na odporúčanie fy SBL Acoustics som na "skúšku" zakúpil 1ks EV N/D 767a.
Na moje a najmä nášho zvukára prekvapenie tento mikrofón je min. o triedu kvalitnejší /citlivosť, frekvenčná charakteristika, odolnosť na spätnú väzbu/.Teraz dokupujem ďalšie EV mikrofóny pre celú kapelu vrátane bezdrôtového systému RE2-N7/D tiež s mikrof.hlavou N/D767, ktorý je lepší ako bezdrôtový Shure Beta.  

2009-06-11 Alexander

Musim len potvrdit minirecenziu. Mal som moznost vyskusat sucastne vysielac PLX Shure s vlozkou SM58 a vysielac s vlozkou EV N/D767a s prijimacom RE2-N7/D a musim povedat ze z hladiska prijimacov je Electro-Voice RE2-N7/D hodne vyssie. Z hladiska zvuku to bolo podla mna vyrovnanejsie. Kazdemu podla jeho gusta, SM58 osvedcena klasika, ale z hladiska zrozumitelnosti jednoznacne EV N/D767a. Vysky boli ostrejsie, jasnejsie a to robilo hlas zrozumitelnejsim. Niekto by povedal, ze mu to vadi, mne sa to naopak pacilo a koniec koncov - da sa to korigovat na pulte.
Miktrofony EV N/D767a maju uplne iny charakter zvuku ako Shure SM58, ale nemyslim si, ze by boli horsie, skor naopak. Odporucam vyskusat.

2009-04-28 Palo M.

EV  RE2-N7/D + RE2-G/D minirecenzia

     Hrám v hudobnej skupine New Black Widow a keďže sme koncertnou hardrockovou kapelou, už dlhšie sme sa s kolegami z kapely pohrávali s myšlienkou zaobstarať si bezdrôtové systémy – dospeli sme k záveru, že hlavne pre speváka kapely je to nenahraditeľná záležitosť.
     Keďže v našom okolí s týmto nemá nikto dostatočné skúsenosti, pátrali sme po kvalitných UHF zariadeniach – samozrejme za zodpovedajúce ceny.
     K rýchlejšiemu rozhodnutiu nám dopomôhla viac-menej náhoda. Pred časom som niečo hľadal na webovej stránke spoločnosti SBL Acoustics a keďže som sa zaregistroval, zostala moja e-mailová adresa v ich databáze.....odvtedy som pravidelne informovaný o zaujímavých akciách a súťažiach, ktoré poriadajú......a práve formou súťaže, na ktorú som reagoval, som sa stal majiteľom UHF wireless systému RE2-N7/D za polovičnú cenu – t.j. za cca 335€ sa k nám dostalo wireless zariadenie pre speváka, ktoré by som chcel v skratke popísať.
RE2-N7/D  ....mikrofónový wireless UHF set, ktorý sa skladá z vysielača (dynamického mikrofónu s hlavou 767a) a prijímača RE-2.  Zariadenie došlo vo vkusnom plastovom kufríku, kde okrem prijímača (vrátane dvoch antén)a vysielača bol ešte sieťový napájač  (k tomu neskôr).
     Do skúšobne sme prišli plní očakávaní a samozrejme aj s  obavami, či tento set splní to, čo sme si predstavovali.....spevák totiž roky používa osvedčenú klasiku – SM58. Po krátkom nastavovaní, ktoré je veľmi jednoduché a prehľadné, sme to rozbehli a zostali sme prekvapení a trošku aj šokovaní – samozrejme v kladnom zmysle. Mikrofón preniesol hlas v 100% kvalite – bez šumov, bez väzby a v maximálnej zhode s nastavenou gate-bránou. Okamžite nám bolo všetkým jasné, že naše obavy boli neopodstatnené. Jednoznačne sme sa stali majiteľmi výborného UHF diverzitného wireless spevového zariadenia za super cenu (a to nehovorím o cene, za akú som to vlastne vyhral v súťaži firmy SBL). Spevák bol na 100% vyriešený a nastala otázka, čo so mnou (hrám na basovú gitaru) a s gitaristom..... výsledok nášho „testu“ nás presvedčil, že sa oplatí zariadiť si tieto sety.
      Gitaristi a basgitaristi budú ale vedieť, že preniesť frekvenčné pásmo gitary alebo basgitary cez vysielačku nie je to isté, ako preniesť spev.....ja mám na base ladenie H-E-A-D a mal som obavy, či systém prenesie aj frekvenciu H struny (30,8Hz) a gitarista mal zase obavy, či mu to neoreže niektoré frekvencie – používa totiž čistý Marshall JCM900 bez akýchkoľvek efektov. Keďže spevákov set nás ale presvedčil o vysokej kvalite, rozhodli sme sa aj my trošku „zariskovať“ a zabezpečiť si cez SBL Acoustics nástrojové sety RE2-G/D.
RE2-G/D ....nástrojový wireless UHF set, ktorý sa skladá z vysielača (transmitter BPU-2) a prijímača RE-2. Samozrejme nechýba prepojovací gitarový kábel.
     Sety prišli v plastových kufríkoch tak, ako v prvom prípade. Hneď sme ich vyskúšali. Po nastavení všetkých troch setov tak , aby sa jednotlivé frekvencie nemiešali, sme to spustili – všetko OK. Basa hrala na jednotku a bez akéhokoľvek problému s prenosom nízkych frekvencií, gitarista po maličkých korekčných úpravách na zosilňovačoch mal úsmev na tvári :O) .....naše rozhodnutie sme neoľutovali.
     
Klady:
-    čistý prenos bez interferencií
-    jednoduché a prehľadné nastavovanie
-    dlhá výdrž batérie (8 hodín je reálne číslo)
Zápory:
-    vysielače v prevedení z tvrdeného plastu (ako mobilné telefóny)

Takže moje resumé znie:
Bezdrôtové systémy  RE2-N7/D a RE2-G/D od Firmy Electro-Voice sú výborné wireless zariadenia, ktoré ponúkajú výbornú kvalitu za veľmi prijateľnú cenu a som presvedčený, že každý, kto sa s nimi stretne, bude môcť potvrdiť to, čo som v tejto minirecenzii popísal.

Pavol Maro
www.NewBlackWidow.com

2008-11-02 A.K.

Časy sa menia a mikrofóny tiež...

mikrofóny N/D767a

2008-09-15 Roman

Zdravim Vas. Hral som uz na roznych vyrobkoch svetovych znaciek, ale vzdy mi nieco chybalo k dokonalosti. Tuto dokonalost som nasiel v zostave Dynacord VL212 + SUB28.

2008-09-12 Machovcak

Mal som D-lite. V živote už by som nechcel inú značku. Úžasný Dynacord. Pekná stránka.

2008-09-03 DODO

Az teraz, ked sme kupili nove zosilnovace Electro-Voice CP4000S som pochopil, ake mame bedne. Doteraz sme naše Electro-Voice  Rx212-ky napajali rôznymi zosilňovačmi renomovaných značiek, no takýto zvuk ako máme teraz sme nemali so žiadnymi.
Ten rozdiel je neuveritelny.
Dakujem.

2008-08-07 M.J.

Dynacord VariLine hra famozne. Som rad, ze som sa prenho rozhodol, aj ked mi to rozhodovanie trocha trvalo. Dalsie bedne budu uz len Dynacord.

2008-07-25 P.K.

D-LITE 2000 hra vyborne, lepsie ako som cakal. 

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Táto stránka je chránená programom reCAPTCHA a spoločnosťou Google. Platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.